Prezentēs multimodāla loģistikas centra izveidi, paredzot 8000 jaunu darbavietu 72

Paredzot 8000 jaunu darbavietu, bijušā Jelgavas lidlauka teritorijā paredzēts izveidot multimodālu centru «Cargo Center Jelgava», kas ir Latvijas un Ķīnas kopprojekts un plānots kā Latvijas modernākais multimodālais centrs. To iecerēts izvietot uz transporta koridora «Eiropa–Krievija–Āzija» ass, informē pašvaldības pārstāve Ilze Ķuse. Otrdien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā tiks prezentēta projekta ideja.

Loģistikas centrs pievērsīsies galvenokārt preču konsolidācijai un distribūcijai ar sauszemes, jūras un gaisa transportu. «Cargo Center Jelgava» būs nozīmīgs transporta mezgls kravu novirzīšanā un apkalpošanā starp Baltijas, Krievijas, Skandināvijas, Āzijas un Eiropas ostām un kravu saņēmējiem.

Izstrādātais multifunkcionālais loģistikas centra modelis ļaus apstrādāt un pārvadāt kravas ar visu veidu transporta līdzekļiem un organizēt pārvadājumus ziemeļu–dienvidu un austrumu–rietumu virzienā, iekļaujot labvēlīgas muitas pakalpojumu un nodokļu atvieglojumu iespējas.

Projektā tiek plānota pilsētas infrastruktūras attīstība – Atmodas ielas rekonstrukcija 1,9 kilometru garumā, jaunu tiltu izbūve pār Lielupi un Driksu un pievedceļu izbūve 1,37 kilometru garumā, dzelzceļa infrastruktūras attīstība. Kopumā tiek plānota 460 hektāru teritorijas apbūve, ieguldot 1249,1 miljonu eiro. Pēc centra nodošanas ekspluatācijā paredzētas 8000 jaunu darbavietu. Projektu plānots īstenot līdz 2020. gadam.


Attēls: https://www.google.lv/maps

Pievieno komentāru

Komentāri 72

Aculiecinieks nr. 4

Tekstā tak ir teikts, ka iekļauta ir tilta būvniecība

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:10

Haha

nu atkal depopretiniekveidīgā šņaga sāk pīstēt, ka piepūsti bet caurdurti prezervatīvi

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 13:55

aksts

Jelgavas blaveji jau vacas baros ko nu zirgi daris kur pasi dzers pilseta smirdes grabes un sazin kadas vel vainas tik nebus galvenais lai tik nebutu jastrada lai nekas nenotiktu blablabla utttt labak bomzoties kkur un raut kulaka Nevis laut ko attistit

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 09:09

akstam

Te nu tu maldies. Ļoti atbalstāms projekts atbilstošā vietā! Ar depo šķūni promenādē nevar salīdzināt.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 09:25

hmmm

vai kasd līdzīgs vēja tunelim,Amoplant,vagonu rūpnīcai,utt...

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 09:44

interesanti

Ļoti ambiciozs, bet atbalstāms projekts. Termiņš arī apbrīnojami mazs - pavisam ātri jāsāk būvēties.
Vieta, manuprāt, ir ļoti piemērota. Paskatīsimies vai Ķīnas biznesmeņi ir labāki sadarbības partneri par Rāviņam mīļajiem Krievijas biznesmeņiem.

Galvenais šodien prezentācijā uzzināt, kāda veida kravas tiks pārkrautas. Ja tās būs ne tikai konteineri, bet arī akmeņogles un naftas produkti, tad pašvaldībai būs stingri jāseko, lai nepiesārņo gaisu un Lielupi. It īpaši, jo transportēšanai plāno izmantot arī upi.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 09:44

čalis

nē nē akmeņoglēm, naftai utt tur nav vispār nekas paredzēts. tur preču loģistika notiks. Aliexpress, Alibaba utt

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:43

Čalim

Krēslā pirdēju kantoris tur būs :)

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.28 11:04

!

Parasti celtniecību sāk ar ceļu izbūvi, bet te atkal objekta reklāma, secinājums - kārtējā afēra!

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 10:10

Aivars

Ostaps Benders un Novije Vasjuki:)

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 10:19

Vai ne, lauķi ?

Tanku uralzavodā, amoplantā, airodiumā, tur jau 3000 dvēseļu jau strādā.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 10:31

dessa

Vietējie ķīnieši!

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:03

Vēlēšanas

tuvojas, kas vēl muļķa jelgavniekam labāk pasviežams kā 8000 darbavietu:DDD

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 10:43

jons

Vispirms atļāva veco aerodromu izlaupīt,tagad atjaunos! Te viens otrs nacionālist-jefiņš pārmet AMO plant ,Urālu vagonu rūpnīcas izbūvei!!!Vēl par maz zaudējumu Latvijas ekonomikai Ar Dzelzceļa un ostu drausmīģajiem zaudējumiem!!!Cik var noprast-Vai ne,lauķi ir apmaksāts informācijas sagrozītājs!Par nelaimi tādu putras maisītāj/viltus nacionālistu/ pie mums vēl ir pārpārēm!!!

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 10:52

kate

Kur palikusi mūsu nauda AMO plant akcijās 3.5%. Vai ir kāds atbildīgs. Kur var uzzināt, kuri deputāti balsoja par AMO plant akciju iegādi. Mēs pilsētā brienam pa dubļiem, bet Domes deputāti izmētā pilsētas budžetu savām izklaidēm un izpriecām.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:06

Gunārs

Kur ir dubļi?
Mana iela skaisti asfaltēta, tikai gājēju ietve gar pašu māju bēdīgā stāvoklī, bet tas jau ir ēkas apsaimniekotāja kompetencē.
Bizness ir riskants un ne vienmēr risks attaisno cerības, tā kā reizēm sanāk arī zaudēt, šai gadījumā ieguldījums 3.5% AMO plant akcijās nebija tik veiksmīgs kā cerēts, bet vai zaudējumus nesošs, to tā uzreiz negribētu apgalvot, kamēr nav veikts pētījums, vai rūpnīcas uzcelšana, autobusu ražošana, algas u.c. nav pilsētai ienesuši lielākus nodokļus kā ieguldījums.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:37

anna

Dubļi ir ADMODAS IELĀ pie jaunā 3.5 miljoni vērtā bērnu dārza ,,Kāpēcīši"'. Ošu ceļš, kur atrodās KUKL grants krātuves un ceļš uz atkritumu šķirošanas laukumu, 1. līnija. Mēs brienam pa dulbļiem gandrīz līdz potītēm, jau 25 gadus...........

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:46

Gunārs

Visur uzreiz jau nevar uzliet asfaltu, cik zinu grants seguma ielas Jelgavā, tad parasti tām arī pieber granti un dažas reizes gadā nogreiderē, bet var jau būt, ka tieši tās ielas, pa kurām pārvietojies ir tādi izņēmumi, kur to nedara.
Ja pirmo ielu (ADMODAS), ko minēji domā kā Atmodas ielu, tad šai pašā rakstā ir rakstīts, ka līdz ar šo projektu to sakārtos 1.9km garumā.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:07

Ulla

Piekrītu, no Atmodas ielas nevar tiktr ārā sausām kājām, paši un bērni brien pa dubļiem uz skolu, autobusu pieturu, veikalu jau vairāk kā 25 gadus. Cik nav pašavaldībai par to teikts un rakstīts- nulle rezultāts. Pārgudrajam Gunāram- varbūt pašu ielu (braucamo daļu) sakārtos, bet gājēji šim projektam nav interesanti. Un kur teikts, ka sadarbības partneris nenāks ar savu darbaspēku?

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.28 23:50

Zigis

Žēl ka neviens no Jelgavs projektiem nav spējīgs bez subsidijam pastāvēt.
Cerams ka šis nebūs tas gadījums.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:23

Janka

Mūsdienās neviens liels bizness bez atbalsta no pašvaldības vai valsts puses netiek veidots. Arī uzņēmēji saprot, ka pašvaldības vēlas piesaistīt uzņēmējus, tādēļ vēlas kaut ko iegūt pretī - vismaz daļēju infrastruktūras izveidi, nodokļu atvieglojumus vai ko tādu. Šai gadījumā nesaskatu neko sliktu, ja daļēji Jelgavas dome piedalās, protams, tikai pret drošām investīcijām un ar saprātīgu ieguldījumu pret saņemamo atdevi.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:40

ha

Rāviņš vispirms noārda skrejceļu un atdod plāksnes savam partijas biedram Lecim: http://www.tvnet.lv/zinas/regionos/334953-noarda_jelgavas_lidlauka_skrejcelu un tad sola preču distribūciju ar gaisa transportu. Tagad tur tikai kukuruzņiki var nosēsties.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:26

he

Partijas biedram atdot, protams, nav smuki - to varētu KNAB apskatīt.
Bet teikt, ka vispirms noārda un tad atjauno nebūtu pareizi teikt, jo tai laikā noteikti neviens nebija domājis, ka tur vēl kādreiz varētu lidmašīnas nolaisties, tā teritorija bija paredzēta kā rūpniecikā teritorija, attiecīgi tāpat jauktu nost, bet tagad radās cits biznesa projekts :)
p.s. segums tai lidlaukā ir briesmīgs un uz tāda bez rekonstrukcijas tur neviena normāla lidmašīna tāpat nevarētu noalisties

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:42

he

raksts, protams, interesants un norāda uz diezgan tiešu korupciju :)

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:46

Un

Labi, ka to skrejceļu no vecajiem sadrupušajiem blokiem kāds atbrīboja par velti, savādāk būtu par to bijis jāmaksā.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 18:54

Ulla

Būtu labāk kādu plāksni uzlicis pie Atmodas ielas 88 mājas, lai cilvēkiem nav jābrien pa dubļiem.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.28 23:53

jelgavnieks

Infomrācija gan tāda ļoooti skopa un es teiktu vispār nekāda. Ko dara Jelgavas PR un sab.attiecības? Šurmas kundze, vai tiešām nemākam strādāt 21.gs? no kā tad šoreiz baidāmies? ja izstāstītu pilnu stāstu par projektu, tad Jelgavnieki varētu lepoties par šo projektu!

Prieks, ka Jelgava spējusi šo projektu izcīnīt tieši mūsu pilsētai! cerams, ka tas arī tiks īstenots un tiks gūts maksimāls ieguvums pilsētai un visai valstij. cerība maza, bet tomēr paliek.
Šis ir Eiropai nozīmīgs un reģionam īpaši nozīmīgs Loģistikas projekts, kurš paredz tiešo kravu loģistiku starp Eiropu un Ķīnu. Latvija pēdējā brīdī paspēja ielēkt 16+1 formāta sarunās ar Ķīnas investoriem, kur viņi meklēja vietu šādam projektam. Sākotnēji šo centru paredzēja būvēt Salaspilī/Ogrē, bet izskatās, ka Jelgava spējusi šo projektu pārvilināt pie sevis pilsētā, kas nozīmēs, ka daudz nodokļu paliks mums uz vietas.
Šī projekta būtiskākais posms ir izplānot un izbūvēt visu nepieciešamo infrastruktūru - CEĻUS - ĻOTI LABĀ kvalitātē un ar ĻOTI lielu kapacitāti, lai neciestu pilsētas iedzīvotāji. Turklāt nopietni jāpadomā par dzelzceļa atzara izbūvi līdz attiecīgai teritorijai.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 11:40

Urmas kundze

Kāpēc vilcienam būtu jāpiebrauc pie kantoru logiem?!

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:42

Pēteris

cik sapratu no raksta, tad tuvākajā laikā (diez cik tuvā?) tiks prezentēta plašāka informācija par projektu.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:49

urmas kundzei

tādēļ, ka tur būs tikai maza ēka ar kantoriem. šis ir Loģistikas - kravu šķirotava vienkāršiem vārdiem. pie tam tāda kravu/preču šķirotava, kāda Latvijā vēl nav bijusi! tā būs lielākā kravu šķirotava Baltijā!
Fūres tur rindā stāvēs un jaunais ceļš un tilts būs ļoti noslogots!

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:52

prese

Šodien ir preses konference par šo projektu. Tad būs vairāk informācijas

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 14:29

Sapņotajs

kartēja "Leiputrija". 8000 darbavietu? RAF rupnīcā labākos gados strādāja 7000, tad jau strādās ķīnieši.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:05

Zemnieki murgo

"Būvnieku asosiācija" nesen paziņoja ka viņu nozarē trūkst celtnieki, tuvākajā laikā solīja ievest 4000 "gaterbaiterus".

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:23

no Sapņu ielas

Interesanti -vai tur blakus varēs dzīvot ? Vai kāds maketu uir redzējis ?

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 12:41

Ķīnietis

Jaunā gada sagaidīšanas pasākumā Pasta salā runu teiks Jelgavas mērs no laukiem Rāviņš, uzdodiet viņam jautājumus, pilsētnieki.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 13:16

tuttii

Ļoti pozitīvas ziņas. Cerēšu, ka plānotais tiks realizēts. Pilsētas izaugsmei (infrastruktūras attīstībai, nodokļu ieņēmumiem, darbavietu nodrošināšanai), objekts ar, iespējams, n-to simtu miljonu apgrozījumu par skādi noteikti nenāks.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 14:07

kritiķis

Izskatās pēc kārtējā tukšā burbuļa, ko pirms vēlēšanām uzpūš balsu zvejošanai, bet pēc tam pārplīst kā AMOplant un UVZ.

Kāpēc prezentācija par 1,2 MILJARDU projektu (dekādes lielāko tiešo ārzemju investīciju projektu Latvijā) notiek otrdienā starp Ziemassvētkiem un jauno gadu? Par prezentāciju paziņots 26.12. otrajos Ziemassvētkos.
Lai prese nevarētu sagatavot kritiskus jautājumus un atmaskot?

Vai tas nav māneklis, lai pierunātu ieguldīt milzīgus valsts un pašvaldības līdzekļus infrastruktūras objektos uz nekurieni kā Aviāciajas ielas abi gali?

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 14:52

ghg

To drīz redzēsim.
ļoti šaubos, ka valsts pēkšņi sponsorēs tik grandiozu projektu, ja neviens līdzīgs nekad nav bijis. Ja valsts sponsorētu tad tas būtu Lemburgijā, tfu Ventspilī.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:11

oponents

ja tu papētītu šo jautājumu, tad uzzinātu, ka mūsu valstsvīri Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas un LIAA personās šo jautājumu nogulējuši vismaz par gadu! Igauņi dabūja vairākus līdzīgus projektus, kamēr mūsējie gulēja. Kad pieslēdzās, tad jau bija jāpieņem lēmumi milzīgos ātrumos. vinnēja tas, kurš spēja reaģēt ātri un operatīvi. Vēl pirms dažiem mēnešiem par šāda projekta iespējamību mūsējie tikai teorētiski runāja, sapņoja un cerēja.
Tieši tas pats attiecas šobrīd uz īstenošanu. Tiltu bija paredzēts pabeigt līdz 2023.gadam, ja nemaldos. šobrīd šī projekta dēļ visus termiņus izmanīja un saīsināja. Šobrīd no svara ir nevis mēneši, bet nedēļas, dienas un pat stundas, tādēļ ir šāda steiga.
Jautājums paliek vai mūsu būvnieki spēs to paveikt un vai par steigu neprasīs 5x uzcenojumu visiem darbiem.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:12

->ghg

tu aizmirsi, ka Lembergs = Rāviņš :) vai otrādi. Cik saprotu, tad šim projektam svarīgi ir dzelzceļa un ceļu krustpunktu mezgli, tādēļ Ventspils šoreiz ir ārpus nepieciešamās teritorijas. Bet kā gadījās, kā nē, Rāviņam ir vajadzīgā vieta. 100% Lembergs par šo projektu arī lēma.
Par finansēšanu runājot, laikam tur tie ķīnieši paši taisījās to monstru par savu naudu būvēt, tikai valstij-pašvaldībai jānodrošina infrastruktūras izbūve, kas šajā gadījumā -apvedceļš un tilts - tāpat tika plānots.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:48

ghg

Partija, protams, ir tāpati , bet neticu, ka Lembergs kaut ko aizlaistu sev garām, viņam no tāda projekta Jelgavā nav nekāda labuma. Lembergs arī ir vairāk tendēts uz Krieviju nevis Ķīnu.
Bet var aju būt, ka kļūdos :)

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 16:33

->ghg

Projektu prezentēs “Beijing Yisheng” valdes priekšsēdētājs Luo Sudong un „Woodison Investment LP” pilnvarotā persona Juris Šabašovs.
-VDK oficieris (nu jau apstiprināts fakts) un Ventspils mafijas līdzgaitnieks. Savulaik kopā ar krūmiņu un Lembi kopa lēma par Ventspili. un vēl ilgi Šabašovam piederēja diezgan daudz akcijas tajos pašos uzņēmumos, kur Lembergam spēlpti.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 16:57

kritiķis

oponent

kas tie par līdzīgiem projektiem Igaunijā? internetā nekā par to nav.
Kas tā par firmu Beijing Yisheng? internetā to neatrast
Ķīniešu firmā sieviete Luo Sudong (arī gūgle par tādu nezina) pieņem lēmumus par miljardiem?
Vēl pirms pusotra mēneša 16+1 sanāksmē sarunas veda ar airBaltic un par Jelgavu ne vārda.

Kamēr nav nekā konkrēta, tikmēr neredzu iemeslu iedzīvotājiem sacerēties, ka kaut kādi nezināmie uz Jelgavu atvedīs miljardus no Ķīnas CEE investīciju fonda

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 23:20

oponentam

Vēl jau, protams, paliek jautājums par mūsu celtnieku darba kvalitāti, strādājot tādos tempos... Barona iela Rīgā ir klasisks piemērs.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.28 00:27

oponents

kritiķim
Igaunija dabūja Ķīnas dzelzceļa projektu, ko mūsējie nogulēja. Tas ir daudz lielāks, nekā mūsējais.
Jau tad 16+1 sanāksmē oficiāli runāja par tiem projektiem, kurus var apspriest un kritizēt, bet šādus lielos projektus nekad sākuma stadijā neapspriež šādos pasākumos. un jau tad Valdībā un Saeimas aizkulisēs par šo projektu runāja un lēma, tikai ar iespējamo atrašanās vietu Salaspils vai Ogre, jo Projektam svarīgs ir dzelzceļa mezgla tuvums. Jelgava šajā gadījumā ir ideāla vieta. nezinu kādā veidā un kas tieši, bet dīvainā kāŗtā šis projekts atceļoja uz Jelgavu. Personīgi es domāju, ka tas ir Lemb + Š&Š manipulāciju rezultātā, jo kurš gan no šiem laidīs šādu projektu gar savām interesēm.

par neko neatrašanu googlē, nebūsim naivi, ne tikai mums, bet arī Ķīnā shēmo, taisa nezināmas firmas, caur kurām legalizēt naudu vai vienkārši sadalīt riskus un nodalīt no kaut kā lielāka, lai nepavilktu visu, ja nu sāk grimt. un Protams nav izslēgts, ka mūsējie jau paguvuši arī ar šiem vienoties par ietekmes sadalījumu un shēmām.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.28 09:30

Salna

Es nezinu, par ko te tāds prieks, par tām 8000 darba vietām, jo skaidrs, ka, ja tā ir noliktava-pārkraušana, tad darba vietas 99% ir vīriešiem un 90% nekvalificētiem vai mazkvalificētiem vīriešiem- šoferi, krāvēji, celtņu operatori, pacēlāju operatori, apsargi utt. Un pārējie 10% - tas ir pāris sieviešu kārtas jaunas smukas sekretāres un menedžeri, logistiķi, kur skaidrs, ka pamatīpatsvars būs atkal vīrieši. Teiksim atklāti, tiem daudziem procentiem ar augstāko un vēlmi nopelnīt, jo ieguldīja izglītība, tur praktiski nebūs ko darīt. Mācās, lai strādātu vieglāk un saņemtu vairāk. Bet tur, būs jāstrādā daudz, par iespējami zemākām algām (ķīniešu mentalitāte).

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:08

ekonomika

Es nebūtu tik skeptisks.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:26

banka

Tur būs vajadzīgi arī daudzi citi darbinieki gan lidostas, gan ostas apkalpošanai, kā arī uzņēmuma vadībai - grāmatveži, mārketings, pārējais vadības personāls.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:27

banka

Bez tam tās ir arī milzīgas investīcijas, kuru ieguldīšanai lielu daļu celtniecības darbu arī veiks vietējie celtnieki. Izveidoto infrastruktūru (ielas) varēs izmantot arī Jelgavas iedzīvotāji.
Kā arī neaizmirstam, ka 8000 strādājošo priekš Jelgavas ir daudz - tātad pieprasījums pēc darbiniekiem augs, arī pārējie būs spiesti maksāt augstākas algas, vai arī darbinieki brauks no citām pilsētām, kas algu vismaz daļēji tērēs Jelgavā.
Protams, tam sekojoši var būt arī negatīvas sekas, piemēram, var celties īres maksas un nekustamā īpašuma cenas, bet pie pieaugoša algu līmeņa un vispārējā cenu pieauguma valstī, domāju, ka tas nebūs tik kritiski.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.27 15:27

Tūte

ļoti labi, ka būs darbs vīriešiem, vismaz mans vīrs varēs nopelnīt, kamēr es ar savu maģistra diplomu sēdēšu bezdarbniekos.

pirms 12 mēnešiem, 2016.12.29 00:15

Uzņēmējdarbība