Dažas pazīmes, pēc kurām meklēt bērnam draudzīgu zobārstniecību

Bērnam draudzīga zobārstniecība — tas ir vienmēr aktuāls jautājums katrā ģimenē, kurā ir mazi bērni, kuriem priekšā pirmā vizīte pie zobārsta, gan lielāki bērni, kuriem jau ir pieredze pie zobārsta, bet varbūt ne tā labākā. Kā beidzot atrast zobārstniecību, ko tiešām varētu saukt par savam bērnam draudzīgu un piemērotu? 
Esam apkopojuši dažas pazīmes, kas liecina, ka konkrētā zobārstniecība ir saucama par bērniem draudzīgu. Un ir vērts tai uzticēt savu bērnu mutes veselību.

1. Zobārsts specializējies tieši darbā ar bērniem
Viena no būtiskām pazīmēm, kas liecina, ka konkrētā zobārstniecība darbu ar bērniem uzvert nopietni un kā līdzvērtīgu darbam par pieaugušajiem pacientiem, ir tas, ka iestādē strādā zobārsts, kurš specializējies tieši darbā ar bērniem. Zināms, ka šī joma prasa pārzināt specifiskas nianses un iedziļināties tieši bērnu zobu veselības problemātikā, lai sasniegtu vislabākos rezultātus. 
Kāpēc tas ir tik būtiski? Jo darbs ar bērniem prasa ne tikai īpašu tehnisko pieeju, bet arī  psiholoģisko un emocionālo. Ar bērniem jāprot atbilstoši komunicēt, neradot viņos bailes vai pat traumu, kas vēlāk var nopietni ietekmēt bērnu visu viņa atlikušo mūžu. Zobārstam ir jāapzinās, cik viņam ir liela ietekme uz bērnu, tāpēc iejūtīga, sirsnīga un pacietīga attieksme ir tas, uz ko cer vecāki un ko bērnam būtu jāsaņem. 

2. Telpas ir pielāgotas bērnu vajadzībām
Zobārsta apmeklējums bērnam ir liels notikums, tāpēc ir ļoti svarīgi, ka tas noris patīkamā gaisotnē un bērnam pielāgotā vidē. Lai pirms vizītes, ja nākas gaidīt, bērns nesāktu niķoties, satraukties, klīnikā vajadzētu būt ērtai un pielāgotai videi — rotaļu stūrītim, aizraujošām mantām, arī zobu kopšanas piederumiem, ko bērns pats var apskatīt, tāpat arī labierīcībām jābūt bērniem piemērotām. Tas ļaus bērnam un viņa pavadošajai personai justies gaidītiem un novērtētiem. Ne viena vien zobārstniecība kā palīgu savā darbā ar bērniem izmanto modernās tehnoloģijas. Piemēram, bērnam priekšā ir ekrāns, kurā rāda multfilmas, lai novērstu bērna uzmanību no notiekošā un mazinātu viņa satraukumu.

3. Personiska un draudzīga attieksme
Tieši komunikācijas kvalitāti un attieksmi vecāki uzskata pat vienu no noteicošajiem faktoriem, pēc kā izvēlas saviem bērniem piemērotu zobārstniecību. Nav retums, kad zobārsti pret mazajiem pacientiem ir neiejūtīgi, pat rupji, izskan aizrādījumi un pavēles. Ja bērns neuzvedas tā, kā ārstam gribētos, tad rodas pat saasinātas konfliktsituācijas. 
Zobārstam, kura krēslā iesēžas mazs bērns, ir jāsaprot, cik nozīmīgi ir tas, ko un kā viņš saka, jābūt izveidotām dažādām komunikācijas metodēm, lai atrastu kopīgu valodu ar bērnu un sadarbotos. Viennozīmīgi, ka šis darbs nav viegls, tas prasa daudz emocionālās enerģijas un pacietības, tāpēc ne visi zobu speciālisti ir piemēroti darbam ar bērniem. Lai uzzinātu, kura zobārstniecības klīnika spēj īstenot tik augstus komunikācijas standartus, var meklēt atsauksmes no draugiem, paziņām, meklēt internetā. Cilvēki dalās ar savu pieredzi. Un labāk ir izmantot citu labo un ne tik labo pieredzi, lai paši nepieļautu kļūdas un jau pirmajā reizē bērnu aizvestu uz īsto vietu.

4. Tiek konsultēti pat paši mazākie pacienti
Ir bieži dzirdēts, ka zobārstniecības pieņem bērnus tikai no tāda vai cita vecuma (piemēram, 3 vai 4 gadiem), tomēr zobu kopšana ir jāuzsāk uzreiz pēc pirmo zobiņu parādīšanās. Tāpēc jāizvēlas tāda zobārstniecība, kas gan konsultācijas, gan arī praktisku palīdzību sniedz jau no tā brīža, kad mazulim ir mutē parādījušies pirmie zobiņi. 
Speciālisti iesaka bērnu ar zobārstniecību iepazīstināt jau nedaudz pēc gada vecuma, tā var būt pat tikai draudzīga ciemošanās un saruna. Jau nedaudz vēlāk var notikt pirmā zobiņu apskate un plašāka konsultācija par zobu kopšanas paradumiem. Tādā veidā arī divu līdz trīs gadu vecumā bērns jau būs pieradis pie šīs vietas un tur notiekošā, lai bez satraukuma mierīgi sēdētu zobārsta krēslā un uzticētos tam, ko zobārsts darīs. 

5. Tiek nodrošināti arī higiēnista pakalpojumi bērniem
Ja ģimene atrod saviem bērniem piemērotu zobārstniecību, tad būtu tikai loģiski, ka tur viņi grib saņemt visus ar bērnu mutes veselību saisītos pakalpojumus. Un tas nozīmē, ka arī higiēnista un ortodonta pakalpojumus, kas var kļūt aktuāli skolas vecumā, kad rodas vajadzība veikt sakodiena korekciju. 
Higiēnists bērna pirmajos dzīves gados pat ir nozīmīgāks par pašu zobārstu, jo tieši ar higiēnista aprūpi vajadzētu sākt. Viņš iemācīs pareizi tīrīt zobiņus, arī pats veiks zobu tīrīšanu un sagatavos tos zobārsta apskatei un arī labošanai. Bērniem higiēnists ir jāapmeklē divas reizes gadā. Bērnam būs daudz patīkamāk doties uz vienu zobārstniecību, kas jau ir pazīstama, kur zināmi gan ārsti, gan vide, tas mazinās iespēju gūt nepatīkamu pieredzi.

Reklāmraksti