Zemgales plānošanas reģionā pētnieki iesaka asfaltēt 14 ceļu posmus gandrīz 47 kilometru garumā 1

Zemgales plānošanas reģionā prioritāri asfaltējami būtu 14 ceļu posmi ar kopējo garumu 46,9 kilometri, piedāvāts pētījumā “Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā”.

Pētnieki iesaka asfaltēt divus ceļu posmus – V1011 (Misa–Bāliņi) un P88 (Bāliņi–Vecumnieki) –, kuru kopējais garums ir 5,8 kilometri un kas atrodas 9,2 kilometru garajā maršrutā Misa–Vecumnieki. Ņemot vērā vidusskolas reorganizāciju, pētnieki uzsvēra, ka apkārtnes iedzīvotājiem Vecumnieki ir nozīmīgākais centrs, kur pieejami pakalpojumi un vidusskola. Tālākā perspektīvā nozīmīgs būtu Misas savienojums arī ar attīstības centru Bausku (pa autoceļu V1012). Šo divu ceļu posmu asfaltēšana dzīves kvalitāti uzlabotu 1050 iedzīvotājiem, liecina pētnieku aplēses.

25,4 kilometrus garajā maršrutā Kalnciems–Jelgava pētnieki aicina noasfaltēt deviņus kilometrus garo ceļa posmu V1065 (Celmraugciems–Svētvaldes), kura noasfaltēšana ļautu minētajā maršrutā ietaupīt trīs minūtes, un dzīves kvalitāte uzlabotos 1971 iedzīvotājam. Pētnieki skaidroja, ka iemesls šī ceļu posma asfaltēšanai ir plānotā vidusskolas reorganizācija Kalnciemā. Lai arī Jelgava pa asfaltu ir sasniedzama pa otru Lielupes krastu, šis ceļš ir par astoņiem kilometriem īsāks un ļoti aktīvi izmantots vietējo iedzīvotāju vidū – tas ir viens no visintensīvāk izmantotajiem grants ceļiem Latvijā. No šī ceļa asfaltēšanas potenciāli iegūtu liels skaits cilvēku, jo Jelgava ir tuvākais reģionālais centrs, kurā pieejams plašs pakalpojumu klāsts. Savukārt Jelgavas iedzīvotājiem uzlabotos Jūrmalas rietumdaļas sasniedzamība.

Noasfaltējot 7,5 kilometrus garo ceļa posmu V1033 (Svitene–Rundāles pils), kas atrodas 19,6 kilometrus garajā maršrutā Svitene–Bauska, tiktu paātrināts savienojums ar attīstības centru Bausku un novada centru Pilsrundāli. Tas ietekmētu lielāko daļu pagasta iedzīvotāju, pārliecināti pētnieki. Alternatīva būtu autoceļa V1030 asfaltēšana, kas asfaltējamo posmu samazinātu par diviem kilometriem, taču kopējais ceļā pavadītais laiks pieaugtu par piecām minūtēm.

Lai arī 4,4 kilometrus garais ceļa posms V1106 (Bukaiši–Augstkalne) ir nedaudz garāks nekā taisnākais ceļš uz Dobeli, asfaltējot tieši šo posmu, Bukaišu un apkārtnes iedzīvotājiem pavērtos iespējas ātrāk sasniegt ne tikai pagasta centru Augstkalni, novada centru Zelmeņus, tuvāko attīstības centru Dobeli, bet arī Jelgavu un Rīgu.

Noasfaltējot 4,4 kilometrus garo ceļa posmu V1003 (Kurmene–Vecumnieki), Kurmenes iedzīvotāji pa labāku ceļu varēs sasniegt tuvāko vidusskolu un novada centru Vecumniekos, kā arī attīstības centru Aizkraukli un Rīgu.

Tā kā Lestene ir ievērojams ciems, pagasta centrs ar valsts mēroga kultūrvēsturiskiem objektiem – Lestenes baznīcu un Otrā pasaules kara brāļu kapiem –, pētnieki rosina asfaltēt divus ceļu posmus –V1101 (Lestene–Aizstrautnieki) un V1101 (Aizstrautnieki–Galenieki) –, kuru kopējais garums ir 14,1 kilometrs. Tādā veidā asfaltēto ceļu tīklam tiks pieslēgti divi nozīmīgi ciemi – Lestene un Aizstrautnieki –, kam ievērojami uzlabotos gan tuvākā attīstības centra Dobeles, gan Rīgas sasniedzamība. Tāpat šī ceļa asfaltēšana paātrinātu Dobeles sasniegšanu Džūkstes iedzīvotājiem. Maršruts Lestene–Dobele tiktu saīsināts par nepilniem deviņiem kilometriem.

Ņemot vērā skolu tīkla izmaiņas netālajos Mežgaļos, kur mācās apkārtnes bērni, pētnieki rosina noasfaltēt ceļa posmu V1021 (Ērgļi–Grenctāles pienotava), kas atrodas 20,5 kilometrus garajā maršrutā Ērgļi (Brunavas pagasts)–Bauska. Ceļa noasfaltēšana lielākajai daļai Brunavas pagasta iedzīvotāju ievērojami uzlabos Bauskas, kā arī Rīgas sasniedzamību, pārliecināti pētnieki.

Maršrutā Pāce–Bauska pētnieki aicina noasfaltēt divus nelielus ceļu posmus – V1026 (Pāce – V1043) un V1043 (Gruncki – V1025), kuru kopējais garums ir 2,6 kilometri. Lai arī asfaltējamais posms ir neliels, tā asfaltēšana paātrinātu ievērojamam iedzīvotāju skaitam nokļūšanu gan uz tuvāko sākumskolu un pagasta centru Uzvarā, gan uz attīstības centru Bausku. Pētnieku aplēses liecina, ka tas uzlabotu dzīves kvalitāti 430 Gailīšu iedzīvotāju.

Noasfaltējot 4,5 kilometrus garo posmu V822 (Asare–Vilkupe), kas atrodas 52,6 kilometrus garajā maršrutā Asare–Jēkabpils, Ancenes un Asares iedzīvotāji tiktu nodrošināti ar ātrāku novada centra Aknīstes (tuvākās pamatskolas) un Jēkabpils sasniedzamību. Tas uzlabotu dzīves kvalitāti 480 Asares un Rubeņu iedzīvotāju.

Tāpat pētnieki uzskata par nepieciešamu noasfaltēt 2,1 kilometru garo ceļa posmu V823 (Gārsene– P73), kas atrodas 51,8 kilometrus garajā maršrutā Gārsene–Jēkabpils. Gārsenes un apkārtnes iedzīvotājiem tādējādi būtu ērtāka novada centra Aknīstes un attīstības centra Jēkabpils sasniegšana.

Visbeidzot pētījumā aicināts noasfaltēt 47,9 kilometrus garajā maršrutā Kraujas–Jēkabpils esošo ceļa posmu V810 (Kraujas–Valdiķi), ņemot vērā, ka Kraujās atrodas Aknīstes psihoneiroloģiskā slimnīca. Krauju pieslēgšana asfaltēto ceļu tīklam uz novada centru Aknīsti un tuvāko attīstības centru Jēkabpili būs ļoti nozīmīga slimnīcas darbiniekiem, tās pacientiem, viņu viesiem, kā arī preču piegādes transportam, teikts pētījumā.

Kā ziņots, pētījumā “Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā” ieteiktie prioritāri asfaltējamie ceļu posmi būtiski uzlabos sasniedzamību aptuveni 28 600 iedzīvotāju.

Pētījuma autori kopumā piedāvā prioritāri asfaltēt 31 ceļu posmu 263 kilometru garumā, kas būtiski uzlabos sasniedzamību ap 28 600 iedzīvotāju (vidēji 109 cilvēkiem vienā kilometrā).


Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Hi-hi

A pētnieku uzvārdus kur varētu dabūt zināt? Gribās taču "izteikt atzinību par kvalitatīvi veiktu darbu" un tautai jāzina savus varoņus. Vai tiešām autoriem kauns parakstīt savu veikumu?

pirms 3 mēnešiem, 2017.10.30 20:26

Jelgavas novadā